شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر بازاریابی اینترنتی و تاثیر آنها بر فرهنگ یادگیری
شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر بازاریابی اینترنتی و تاثیر آنها بر فرهنگ یادگیری (مورد مطالعه : شرکت کشتیرانی ادمیرال )
پایان نامه کارشناسی ارشد
چکيده
هدف اصلی پژوهش حاضر، شناسایی و اولویت بندی عوامل مؤثر بر بازاریابی اینترنتی و تأثیر آن بر فرهنگ یادگیری سازمانی در شرکت کشتیرانی آدمیرال به عنوان جامعه آماری تحقیق بود. نمونه آماری تحقیق عبارت بود از 20 کارشناس، متخصص و خبرگان بازاریابی، صادرات و اینترنت و شبکه در شرکت. نتایج بدست آمده نشان داد میانگین تأثیر بازاریابی اینترنتی از وی خبرگان و متخصصان شرکت کننده در تحقیق بر فرهنگ یادگیری سازمانی خیلی مهم، میانگین تأثیر عوامل مربوط به مشتری بر بازاریابی اینترنتی خیلی مهم، تحقیقات بازاریابی بر بازاریابی اینترنتی مهم، کانال توزیع مهم، عوامل مربوط به بازار بین المللی خیلی مهم، عوامل مربوط به بازار داخلی خیلی مهم، طراحی وب سایت خیلی مهم، و در نهایت میانگین تأثیر استراتژی بازاریابی بر بازاریابی اینترنتی خیلی مهم ارزیابی شده است.
رتبه بندی عوامل اصلی با استفاده از تحلیل عاملی اکتشافی (FA) و تحلیل سلسله مراتبی فازی نشان داد که عوامل مرتبط با استراتژی بازاریابی در رتبه نخست و عوامل مرتبط بین المللی و کانال های توزیع، عوامل مربوط به مشتریان، عوامل داخلی و تحقیقات بازاریابی و عوامل مرتبط به طراحی وب سایت در رتبه ای بعدی از نظر اهمیت در موفقیت بازاریابی اینترنتی شرکت های صادراتی ایران قرار دارند. معیار اصلی (محصول) با وزن 37/0 اولویت بیشتر نسبت به معیار (قیمت) با وزن 28/0 و معیار (شبکه های توزیع) با وزن 21/0 دارد. نکته قابل توجه آن بود که معیار کارکنان دربازاریابی اینترنتی شامل مؤلفه های نیروی تخصصی، برخورد مناسب کارکنان با مشتریان و آمورش کارکنان درآخرین رده اهمیت و اولویت قرار گرفتند (با وزن 14/0).
واژههاي كليدي: بازاریابی اینترنتی، فرهنگ یادگیری سازمانی، شرکت آدمیرال
مشاوره پایان نامه، ثبت موضوع در ایران داک، همانندجویی، تحلیل آماری، ویراستاری و ترجمه، مقالات ISI
بیش از 25 سال تجربه حرفه ای پژوهشی و تحقیقاتی تجاری و آکادمیک
سیامک غفاری: 09354052684