

برندسازی شخصی یا نَمانامسازی شخصی (Personal Branding)، فرآیندی است که به وسیله آن، افراد و تخصصشان مثل نَمانامهای تجاری، علامتگذاری میشوند. در حالی که فنون قدیمی مدیریت خودیاری، دربارهٔ خودبهبودی و افزایش مهارتهای شخصی صحبت میکرد، مفهوم نَمانامسازی شخصی، میگوید، موفقیت از خود محصول به دست میآید.
برای آشنایی بیشتر با برندسازی شخصی و مشاوره تخصصی در خصوص ساخت و توسعه برندشخصی خودتان می تواند در دوره برندسازی شخصی ما شرکت کنید تا به صورت تضمینی و کاملا حرفه ای و با کمترین هزینه با این مفاهیم آشنا شده و در ادامه با قدم های استوار وارد دنیای جذاب برندسازی شخصی شوید.
مشاوره رایگان و ثبت نام در دوره آنلاین برندسازی شخصی
مشاوره رایگان و ثبت نام در دوره آنلاین برندسازی شخصی
بیش از دو دهه از مطرح شدن اصطلاح برندسازی شخصی یا پرسونال برندینگ (Personal Branding) میگذرد. اما رونق این اصطلاح در چند سال اخیر، شگفتانگیز و جالبتوجه بوده است.
دوره های آموزش برندسازی شخصی در جایجای کشور (و جهان) برگزار میشوند و افراد بسیاری خود را متخصص پرسونال برندینگ معرفی میکنند.
به جرأت میتوان گفت گسترش شبکه های اجتماعی و ابزارهای دیجیتال مارکتینگ در افزایش این شوق و رغبت موثر بودهاند. در دوران جدید به نظر میرسد که تبدیل شدن به یک برند شخصی قدرتمند، دیگر به اندازهی گذشته دشوار و گرانقیمت نیست. حتی کم نیستند کسانی که برندسازی شخصی را با تولید محتوا مترادف فرض میکنند و به شما توصیه میکنند که با کوشش و پشتکار در تولید محتوا، به سادگی میتوانید یک برند شخصی قدرتمند بسازید.
ظاهراً تام پیترز نخستین کسی است که اصطلاح برند شخصی را به کار برده، دربارهی آن مقاله نوشته و گفته است که برند شخصی چیست (دانلود فایل PDF مقاله تام پیترز). این مقاله در سال ۱۹۹۷ در FastCompany منتشر شد و معمولاً انتشار آن را تولد مفهوم پرسونال برندینگ در نظر میگیرند.
+ نوشته شده در پنجشنبه دهم اسفند ۱۴۰۲ ساعت 9:59 توسط سیامک غفاری
|